Gema Jihad

Thursday, January 10, 2013

snow

بسم الله الرحمن الرحيم

saljiiii..!
salji turun, jom pergi sutuh..!
(Alhamdulillah, hajat dan impian untuk menikmati hujan salji di Irbid, dikabul Allah..) :'D

jom main salji..kat Ajloun -ajak seorang ukhti yang ana kagumi-
...................................................................................................................................................................

yeay, maka pada hari ini, 10 Januari 2013, ana dan ukhti2 osem mengembara ke Ajloun untuk bermain salji..! Sekali lagi, setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kepada Ilahi.. 
nikmat holiday yang sangat best ^_^ 

sebagai seorang muslim, dalam setiap apa perkara yang kita buat..pasti ada hadafnya, agar kerja amal kita sentiasa mendapat berkat Allah..matlamat kita kan mardhatillah~~

sebelum kaki melangkah naik coaster ke Ajloun untuk bermain salji.. setulus ikhlas diniatkan kerana Allah, ingin melihat dan menikmati keindahan dan keagungan ciptaan Al Khaliq wa Al Hakim..
Tarbiyah memberi erti tadabbur.. 

Alhamdulillah, hari ini, seronok dapat tadabbur alam ciptaan Al Wahid :)

Surah Annur ayat 43..sambil tadabbur alam, hati tersentuh dengan surat cinta dari Al Wadud

saat yang paling osem pabila snowflake melekat di glove..subhanallah~

ISO (ini sungguh osem~!)
dan......
salji tak lengkap tanpa pakcik bulat ini bersama karot dihidungnya :D
hurm, bila tengok snowman ni, bersyukur dengan kejadian diri..MasyaAllah, ciptaan Allah cukup sempurna.. Allah menjadikan manusia..yup..Allah menjadikan kita semua, dan melantik kita untuk mentadbir alamNYA, bukan snowman ini.. kita mampu membentuknya dengan begitu cantik dan comel serta cute kerana.., Allah begitu bijak mencipta salji itu sendiri..Subhanallah.. titisan salji ini tidak putus dan berhenti dari memuji dan bertasbih kepada Allah dan sentiasa setia menurut perintah Allah.. tatkala musim syita' datang, salji turun menunaikan perintahNYA.. dan kita yang dikurniakan akal dan hati..seharusnya lebih memahami akan posisi kita sebagai makhluk ciptaan Allah jua..

setelah dua jam lebih kesejukan dan kebekuan...hati girang naik coaster untuk pulang ke Irbid..
untuk mencari sobah..! hik3

dalam perjalanan pulang, hati tersenyum bahagia tanda kesyukuran tatkala ayat dua puluh sembilan surah Al Mu'minun dibaca.. Alhamdulillah..banyak sangat nikmat Allah bagi sepanjang berada di muka bumi barakah ini..

{ اللهم اني اصبحت (أمسيت) منك في نعمة وعافية وستر, فأتم علي نعمتك وعافيتك وسترك في الدنيا والآخرة }
" Ya Allah, pada pagi/petang hari ini kami sentiasa menikmati kesejahteraan pemberianMU (keselamatan daripada bala bencana) dan tertutupnya rahsia dosa-dosaku. Oleh itu sempurnakanlah nikmatMu, kesejahteraanMu dan pemeliharaanMu ke atas diriku di dunia dan di akhirat ".

salji @ Irbid -bayt Inqaz-

wallahu ta3ala 'alam..







1 comment:

  1. alhamdulillah.. ukhti, apa lagi nikmat yang lebih tinggi dari nikmat mengingati Allah dalam setiap nikmat-nikmatnya

    ReplyDelete